Aankomst en eerste dagen - Reisverslag uit Glyfáda, Griekenland van Sandra Nap - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste dagen - Reisverslag uit Glyfáda, Griekenland van Sandra Nap - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste dagen

Door: Sandra Nap

Blijf op de hoogte en volg Sandra

16 Maart 2013 | Griekenland, Glyfáda

Woensdag 13 maart ben ik aangekomen in Athene. Vanaf het vliegveld met de bus naar Glyfada. Via google earth thuis al gekeken waar ik precies heen moest. Het was nog een klein stukje lopen naar Archelon. Op dit moment zijn er nog 5 andere vrijwilligers vanuit heel europa.
Donderdag was mijn eerste werkdag, die begon om 9 uur. Het werk bestaat voornamelijk uit het schoonmaken van de basins, het checken van de schildpadden, medische zorg en voeren. Tijdens het klaar maken van de vis word je direct gezelschap gehouden door z'n 10 katten. Die struinen hier dagelijks rond bij de rescue center. Die avond zijn we ook met de metro naar Athene geweest, daar kwamen we direct in een demonstratie terecht voor het regeringsgebouw. In een glimp het pantheon ook nog gezien. De volgende dag kon ik direct meehelpen met de medische zorg, aanbrengen van infuus en schoonmaken van wonden. Alle zeeschildpadden die hier binnen zijn gebracht zijn gewond. Vaak door visnetten en door motoren van boten. Je ziet veel grote wonden aan het hoofd het schild of ze missen een flipper. Na het werk zijn we glyfada ingeweest. Op zoek naar een outfit voor carnaval en st patricks day dit weekend. En 's avonds gezellig wezen karten met z'n allen. Vandaag heb ik een vrije dag, heb al even een rondje gelopen over de pier en het strand. Niet echt een plek waar je met je handdoekje gaat liggen tussen de stenen helaas. Straks misschien maar even verder de stad verkennen.

• 16 Maart 2013 - 12:20

B.baukema:

hallo SANDRA
    leuk hoor dat we weer een verslag gaat bijhouden.en wij dat kunnen volgen.
    je eerste indruk was wel goed zoals ik begrijp.
    loslopende katten en honden hebben ze daar genoeg,ze leuren om wat eten.
    dus dit weekend gelijkal carnaval ,gaan jullie met z'n allen er heen.
    het weer is goed,,? veelplezier en werk ze met het verzorgen van de schilpadden
    dikke kus Oma